Bilgisayar Oyunlarının Hukuki Durumu

Stok Kodu:
9789750278006
Boyut:
16x23,5
Sayfa Sayısı:
175
Basım Yeri:
Ankara
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2022 Haziran
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
1. Hamur
Dili:
Türkçe
%10 indirimli
290,00TL
261,00TL
Taksitli fiyat: 9 x 31,90TL
Temin süresi 2 gündür.
9789750278006
370672
Bilgisayar Oyunlarının Hukuki Durumu
Bilgisayar Oyunlarının Hukuki Durumu
261.00

Bilgisayar oyunu eser kabul edilebilir mi? Bilgisayar oyunları mevcut eser kategorilerine dahil midir, yoksa başlı başına yeni bir eser türü müdür? Yapımcı, yayıncı ve geliştiricilerin hakları nasıl korunacaktır? Oyuncular (gamer) oyunlar üzerinde herhangi bir hak iddia edebilir mi? Oyuncuların yaptığı geliştirmeler, modlar ve oyunlardaki avatarların hukuki durumu nedir? Bilgisayar oyunları patentlenebilir mi, diğer ülkeler bu konularda ne durumda?

Yukarıda saydığımız ve daha niceleri ile uzayıp giden sayısız soru ve bilinmezliğe elinizdeki bu kitap cevaplar aramakta, çözüm önerileri sunmaktadır. İşbu kitap, günümüzün en önemli sektörlerinden biri olmasına rağmen, hukuk çevrelerince henüz gereken ilgiyi görmeyen bilgisayar oyunlarının hukuki durumunu irdelemek ve başta sektör temsilcileri ile oyuncular olmak üzere tüm taraflara yol göstermek üzere kaleme alınmıştır.

Kitabın hazırlık sürecinde bilgisayar oyunlarını ve e-sporu ilgilendiren temel hukuki problemler, bu alanlarda akdedilen sözleşmeler ve bu sözleşmelerde dikkat edilmesi gereken hususlar detaylıca incelenmiş ve açıklayıcı bilgiler aktarılmıştır. Ayrıca yargı camiamızın konuya bakışının sektör temsilcilerince dikkate alınması gerekliliği göz önünde tutularak çok sayıda Yargıtay, Danıştay, ilk derece mahkeme kararı ile yabancı mahkeme kararları teferruatlı biçimde irdelenmiştir. Okuyucunun bakış açısını genişletmek maksadıyla ABD, Belçika, Brezilya, Çin, Fransa, Hindistan, İtalya örnekleri ile konu derinleştirilmiştir. Uzun bir çalışmanın ürünü olan elinizdeki bu eser, tüm paydaşların başvuru kaynağı olması temennisiyle hazırlanmıştır.

Konu Başlıkları
Bilgisayar Oyunu Kavramı, Tanımı, Unsurları, Tarihçesi, Önemi ve Türleri
Bilgisayar Oyunlarının Hukuki Niteliği Sorunu
Bilgisayar Oyunlarının Fikrî Mülkiyet Hukukunda Korunması
Oyuncuların Hak Sahipliği
E–Spor

Bilgisayar oyunu eser kabul edilebilir mi? Bilgisayar oyunları mevcut eser kategorilerine dahil midir, yoksa başlı başına yeni bir eser türü müdür? Yapımcı, yayıncı ve geliştiricilerin hakları nasıl korunacaktır? Oyuncular (gamer) oyunlar üzerinde herhangi bir hak iddia edebilir mi? Oyuncuların yaptığı geliştirmeler, modlar ve oyunlardaki avatarların hukuki durumu nedir? Bilgisayar oyunları patentlenebilir mi, diğer ülkeler bu konularda ne durumda?

Yukarıda saydığımız ve daha niceleri ile uzayıp giden sayısız soru ve bilinmezliğe elinizdeki bu kitap cevaplar aramakta, çözüm önerileri sunmaktadır. İşbu kitap, günümüzün en önemli sektörlerinden biri olmasına rağmen, hukuk çevrelerince henüz gereken ilgiyi görmeyen bilgisayar oyunlarının hukuki durumunu irdelemek ve başta sektör temsilcileri ile oyuncular olmak üzere tüm taraflara yol göstermek üzere kaleme alınmıştır.

Kitabın hazırlık sürecinde bilgisayar oyunlarını ve e-sporu ilgilendiren temel hukuki problemler, bu alanlarda akdedilen sözleşmeler ve bu sözleşmelerde dikkat edilmesi gereken hususlar detaylıca incelenmiş ve açıklayıcı bilgiler aktarılmıştır. Ayrıca yargı camiamızın konuya bakışının sektör temsilcilerince dikkate alınması gerekliliği göz önünde tutularak çok sayıda Yargıtay, Danıştay, ilk derece mahkeme kararı ile yabancı mahkeme kararları teferruatlı biçimde irdelenmiştir. Okuyucunun bakış açısını genişletmek maksadıyla ABD, Belçika, Brezilya, Çin, Fransa, Hindistan, İtalya örnekleri ile konu derinleştirilmiştir. Uzun bir çalışmanın ürünü olan elinizdeki bu eser, tüm paydaşların başvuru kaynağı olması temennisiyle hazırlanmıştır.

Konu Başlıkları
Bilgisayar Oyunu Kavramı, Tanımı, Unsurları, Tarihçesi, Önemi ve Türleri
Bilgisayar Oyunlarının Hukuki Niteliği Sorunu
Bilgisayar Oyunlarının Fikrî Mülkiyet Hukukunda Korunması
Oyuncuların Hak Sahipliği
E–Spor
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 261,00    261,00   
2 135,72    271,44   
3 92,22    276,66   
6 46,98    281,88   
9 31,90    287,10   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 261,00    261,00   
2 135,72    271,44   
3 92,22    276,66   
6 46,98    281,88   
9 31,90    287,10   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 261,00    261,00   
2 135,72    271,44   
3 92,22    276,66   
6 46,98    281,88   
9 31,90    287,10   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 261,00    261,00   
2 135,72    271,44   
3 92,22    276,66   
6 46,98    281,88   
9 31,90    287,10   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 261,00    261,00   
2 135,72    271,44   
3 92,22    276,66   
6 46,98    281,88   
9 31,90    287,10   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 261,00    261,00   
2 135,72    271,44   
3 92,22    276,66   
6 46,98    281,88   
9 31,90    287,10   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 261,00    261,00   
2 -    -   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat